poniedziałek, 24 stycznia, 2022

Zdrowotne właściwości siemię lniane

Siemię lniane jest kojącym dla jelita produktem, który też pomaga pozbyć się zaparć. To podstawowe pozytywne właściwości. Jednak jest więcej dobrych właściwości nasiona lnu. Zawierają one prebiotyki, które odżywiają tak nam potrzebne bakterie jelitowe i co równie ważne zdrowy błonnik rozpuszczalny, który tworzy zdrowotny i charakterystyczny śluz.

Działanie siemię lnianego?

Różne są sposoby – w całości, jak i mielone siemię lniane i olej lniany. Wszystkie sposoby spożywania świetnie wpływają na jelita. To zasługa głównie kilku ważnych substancji, które siemię posiada:

  • omega-3 – kwas prozdrowotny i przeciwzapalny,
  • zawarty błonnik rozpuszczalny, tworzy się wokół ziarenek siemienia lnianego po zalaniu wodą,
  • także siemię lniane posiada w sobie lignany, prozdrowotne antyutleniacze.

Już te 3 związki powodują pozytywny wpływ siemienia lnianego do diety.

Można też spróbować sposobu kleika z siemienia lnianego. Tworzy się po zalaniu nasionek lnu wodą. Jest to jeden ze sposobów, ponieważ tworzy przyjazną strukturę dla jelit i całego układu pokarmowego. Też z tego powodu polecane jest stosowanie siemienia lnianego przy różnorodnych problemach:

  • zaparciach,
  • refluksie,
  • wrzodach żołądka i dwunastnicy,
  • chorobach zapalnych jelit,
  • zapaleniu śluzówki jelit,
  • aftach jamy ustnej,
  • hemoroidach.

Błonnik z siemienia lnianego

Siemię lniane to głównie bogate źródło błonnika nierozpuszczalnego – dobre przy diecie. Ten rodzaj błonnika fajnie ułatwia wypróżnianie się. Nawilża on masę kałową w jelicie, a równocześnie przyspiesza ich poruszanie.

Prebiotyk z siemię lnianego
Aby wesprzeć bakterie jelitowe, na pewno przychodzą do głowy wszystkie produkty fermentowane. Jednak co ciekawe, to nie te związki dają najlepszego kopa twoim jelitkom, a właśnie bakterie je zasiedlające, które tak siemię lniane wspiera. Polecamy 🙂

Powiązane

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze